Mi deca sa stanice Zoo – Kristijana F.

17005953_796308310528329_1344931416_n

U Berlinu 1978. godine,  gde je devojčica Kristijana bila svedok na suđenju protiv čoveka koji je podvodio devojčice, plaćajući im usluge heroinom, dvojica novinara magazina „Štern“ želeći da razreše problem narkomanije među tinejdžerima, dogovorili su intervju sa njom. Na osnovu tih razgovora nastala je knjiga „Mi deca sa stanice Zoo“ .

U ovoj knjizi – ispovesti prvi put se otvoreno govori o narkomaniji kod tinejdžera. Vera Kristijana Felšerinov, detaljno i bez ulepšavanja, opisuje svoju sudbinu, kao i sudbinu hiljade dečaka i devojčica prepuštenih sebi i ulici, a javnost ih primećuje tek kad se njihova imena pojave u novinskim rubrikama o žrtvama droge. Knjiga je snažna i potresna ispovest devojčice koja je zapostavljana, zlostavljana, zanemarivana spas i odgovore tražila na berlinskim ulicama među sebi sličnima. Ona ulazi u svet narkomanije i vrlo brzo postaje heroinski zavisnik, a kako bi došla do novca i droge, kreće da se prostituiše. Sve to počinje kada je imala dvanaest godina, kada bi trebalo da bude samo jedna obična devojčica. I sva ta nesreća prolazi neopaženo kod njene majke, opsednute samo sobom: „U jednom trenutku sam poželela da me je majka uhodila, pa da se iznenada nađe pored mene i odvede me kući.“ Osećaj napuštenosti, beznađa, nerazumevanje odvode Kristijanu F. u društvo mladih ljudi, u diskoteku „Sound“ i na čuvenu stanicu „Zoo“. Možda je samo malo ljubavi i bliskosti sa roditeljima moglo da spreči njeno prepuštanje ovim porocima.17035238_796308323861661_1219291419_n

Godine 1981. po ugledu na knjigu je snimljen i film sa muzikom Dejvida Bouvija. I knjiga i film su postali kultni za mnoge generacije, a Kristijana simbol andergraund scene Zapadnog Berlina.

Njena priča, koju sam pročitala u dahu, skrenula je moju pažnju na svet koji mi je do tada bio skoro nepoznat i koji sam ignorisala. Svojom modernom frizurom i odećom, ljubavlju prema dobroj muzici i životinjama, ali i naivnošću uspela je da osvoji moje simpatije, kao i simpatije širom sveta, i otvorila oči, upozorila i zasigurno ostavila snažan utisak na svakoga ko ju je pročitao.

16997505_796308303861663_338702839_n

Tara Mitrović VIII4

OŠ “Milan Munjas” Ub

2 thoughts on “Mi deca sa stanice Zoo – Kristijana F.

Leave a Reply

